کرونا؛ باز شدن مرزهای اروپا و وضع قیودات جدید در ۱۰ محله دیگر در پکن

در حالی که موارد ابتلا به ویروس کرونا در اروپا کاهش یافته است، محدودیت‌های مرزی کشورهای این قاره پس از گذشت سه ماه از آغاز شیوع کووید-۱۹ و قیودات قرنطینه برداشته خواهد شد. کمیسیون اروپایی امیدوار است با از سر‌گیری فعالیت‌های مرزی، وضعیت اقتصادی کشورهایی که از همه‌گیری کرونا متاثر شده‌ و آسیب دیده‌اند بهبود یابد. آنها می‌گویند بیش از این نیاز به مسدود کردن مرزها نیست، چرا که بیشتر کشورها قوانین صحی از جمله رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی را در دستور کار دارند.

با این حال بخش‌هایی از مرز دو کشور اسپانیا و پرتگال به دلیل نگرانی از شیوع دوباره ویروس کرونا همچنان بسته خواهد ماند.

همچنان با ثبت ده‌ها مورد جدید در شهر پکن چین که گفته می‌شود از طریق افراد محلی مبتلا گشته‌اند نه موارد خارجی، وضع محدودیت‌های جدید در ده محله دیگر در پکن برقرار شد.

این موارد جدید که تعداد آن ۳۶ نفر است، در حالی به ثبت رسیده که حدود ۵۰ روز است که هیچ مورد ابتلایی در این شهر به ثبت نرسیده است.

مرکز شیوع مجدد ویروس بزرگ‌ترین بازار گوشت و مواد غذایی(بازارشینفادی) این شهر گزارش شده است. پیش از این هم در ۱۱ محله محدودیت آمد و شد وضع شده بود.

مکاتب و کودکستان‌های اطراف بازار تعطیل شده‌اند و حدود ۱۰ هزار نفر از غرفه‌داران و کارکنان بازارشینفادی آزمایش کرونا داده‌اند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *